Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789.1/172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorȚîmbaliuc, Natalia-
dc.contributor.authorGuşuvati, Aliona-
dc.date.accessioned2021-09-08T11:34:59Z-
dc.date.available2021-09-08T11:34:59Z-
dc.date.issued2021-03-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/172-
dc.descriptionȚÎMBALIUC, Natalia, GUŞUVATI, Aliona. Dezvoltarea durabilă în învățământul superior = Sustainable Development in Higher Education. In: Economica. 2021, nr. 1(115), pp. 37-50. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractÎn zilele noastre, principiile dezvoltării durabile devin din ce în ce mai importante, iar universităţile acţionează ca agenţi de promovare a acestor principii în cadrul societăţii. În prezent, multe universităţi desfăşoară o muncă importantă cu referire nu numai la probleme de mediu, ci şi la probleme sociale şi economice, acoperind, astfel, cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii. În acest articol, sunt evidenţiate concepte importante referitoare la dezvoltarea durabilă şi sunt puse în discuţie definiţiile termenului educaţie pentru dezvoltarea durabilă versus educaţie de mediu. Scopul acestui studiu constă în examinarea necesităţii unui instrument universal de evaluare a sustenabilităţii şi în încorporarea lui în sistemul de clasificare al universităţilor. În cele din urmă, se poate observa că instituţiile de învăţământ superior trebuie să depună mari eforturi pentru a-şi îmbunătăţi performanţa raportată la variabilele de mediu, infrastructură, transport şi educaţie. CZU: 378:316.42+504.06. JEL: O1, Q56. ************************************************************************************************************************************* Nowadays, the principles of sustainable development are becoming increasingly important and universities are acting as agents in promoting these principles within society. Many universities are currently doing important work not only on environmental issues, but also on social and economic matters, thereby covering the three dimensions of sustainability. This paper highlights important concepts regarding sustainability and discusses definitions of the term education for sustainable development versus environmental education. The purpose of this study was to examine the need for a universal sustainability assessment tool and incurporate it in the ranking system of universities. Finally, it can be seen that great efforts are required for universities to improve their performance relating to environmental variables, as well as improvements in infrastructure, transport, or education. CZU: 615.12:338.46(478). JEL: A1, H54, Q12.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.1 (115)-
dc.subjectdurabilitateen_US
dc.subjecteducaţie pentru mediuen_US
dc.subjecteducaţie pentru dezvoltare durabilăen_US
dc.subjectinstrument de evaluare a sustenabilităţiien_US
dc.subjectinstituţii de învăţământ superioren_US
dc.subjectGreenMetricen_US
dc.subjectspirala Demingen_US
dc.titleDezvoltarea durabilă în învățământul superioren_US
dc.title.alternativeSustainable Development in Higher Educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Timbaliuc_N_Gusuvati_A_ ec_2021_1.pdf488.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.