dc.contributor.author |
Feuraș, Eugenia
|
|
dc.date.accessioned |
2020-11-09T02:29:40Z |
|
dc.date.available |
2020-11-09T02:29:40Z |
|
dc.date.issued |
2020-09 |
|
dc.identifier.issn |
1810-9136 |
|
dc.identifier.uri |
http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/808 |
|
dc.description |
FEURAȘ, Eugenia. Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică = Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy / Eugenia Feuraș // Economica. - 2020. - Nr. 3(113). - P. 46-63. - Bibliogr: p. 62. ISSN 1810-9136 |
en_US |
dc.description.abstract |
Una dintre premisele creșterii și menținerii competitivității economiilor naționale rezidă în posedarea unei forțe de muncă productive, creative și adaptive la schimbări. Formarea ei se efectuează prin obținerea unor noi competențe-cheie, inclusiv a competențelor cognitive. Scopul articolului este de a argumenta necesitatea alfabetizării științifice în vederea securizării angajabilității pe piața muncii, iar rezultatul obținut – propunerea unui model de formare și dezvoltare graduală a competențelor cognitive la toate nivelurile de învățământ: primar, secundar și terțiar. Abordarea epistemologică a fost cea constructivistă, iar metodele de cercetare de bază – analiza, sinteza și integrarea cros-curriculară. CZU: 37.014.22:167/168(478). JEL: I 20, I 21. ************************************************************************************************************************************* One of the prerequisites for growing and maintaining the competitiveness of national economies is to have a productive, creative and adaptive to change workforce. Its education is carried out by obtaining new key competencies, including cognitive competencies. The purpose of the article is to bring arguments for the need of scientific literacy to ensure employability in the labour market, and the outcome is to propose a model of training and gradual development of the cognitive competences at all education levels: primary, secondary and tertiary. This article is based on a constructivist epistemological approach and the basic research methods are analysis, synthesis and crosscurricular integration. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
ASEM |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Economica;nr.3 (113) |
|
dc.subject |
competențe cognitive |
en_US |
dc.subject |
alfabetizare științifică |
en_US |
dc.subject |
formarea și dezvoltarea competențelor cognitive |
en_US |
dc.subject |
învățământul primar |
en_US |
dc.subject |
învățământul secundar |
en_US |
dc.subject |
învățământul terțiar |
en_US |
dc.title |
Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică |
en_US |
dc.title.alternative |
Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |