IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică

Show simple item record

dc.contributor.author Feuraș, Eugenia
dc.date.accessioned 2020-11-09T02:29:40Z
dc.date.available 2020-11-09T02:29:40Z
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/808
dc.description FEURAȘ, Eugenia. Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică = Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy / Eugenia Feuraș // Economica. - 2020. - Nr. 3(113). - P. 46-63. - Bibliogr: p. 62. ISSN 1810-9136 en_US
dc.description.abstract Una dintre premisele creșterii și menținerii competitivității economiilor naționale rezidă în posedarea unei forțe de muncă productive, creative și adaptive la schimbări. Formarea ei se efectuează prin obținerea unor noi competențe-cheie, inclusiv a competențelor cognitive. Scopul articolului este de a argumenta necesitatea alfabetizării științifice în vederea securizării angajabilității pe piața muncii, iar rezultatul obținut – propunerea unui model de formare și dezvoltare graduală a competențelor cognitive la toate nivelurile de învățământ: primar, secundar și terțiar. Abordarea epistemologică a fost cea constructivistă, iar metodele de cercetare de bază – analiza, sinteza și integrarea cros-curriculară. CZU: 37.014.22:167/168(478). JEL: I 20, I 21. ************************************************************************************************************************************* One of the prerequisites for growing and maintaining the competitiveness of national economies is to have a productive, creative and adaptive to change workforce. Its education is carried out by obtaining new key competencies, including cognitive competencies. The purpose of the article is to bring arguments for the need of scientific literacy to ensure employability in the labour market, and the outcome is to propose a model of training and gradual development of the cognitive competences at all education levels: primary, secondary and tertiary. This article is based on a constructivist epistemological approach and the basic research methods are analysis, synthesis and crosscurricular integration. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.3 (113)
dc.subject competențe cognitive en_US
dc.subject alfabetizare științifică en_US
dc.subject formarea și dezvoltarea competențelor cognitive en_US
dc.subject învățământul primar en_US
dc.subject învățământul secundar en_US
dc.subject învățământul terțiar en_US
dc.title Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică en_US
dc.title.alternative Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account