Abstract:
Această lucrare realizează un cadru teoretic, pentru aplicarea principiilor Kaizen în suportul socio-economic acordat copiilor aflați în dificultate. Înrădăcinate în practicile de management japoneze, principiile Kaizen pun accent atât pe îmbunătățiri continue, incrementale, cât și pe eliminarea ineficiențelor în cadrul activităților. Utilizarea acestor principii în suportul grupurilor vulnerabile, cum ar fi copiii neglijați și abandonați, cei expuși violenței, cei fără adăpost sau orfani, prin schimbări mici, dar permanente, poate îmbunătăți calitatea și eficiența serviciilor. Kaizen poate crea un sistem de sprijin mai rezilient și mai adaptabil, capabil să răspundă nevoilor în evoluție ale copiilor aflați în dificultate, îmbunătățindu-le astfel calitatea vieții. JEL: H75, I38, J13; CZU: 005.62:364.27-053.2; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.046
************************************************************************************************************************************ This paper develops a theoretical framework for the application of Kaizen principles in socio-economic support for children in difficulty. Rooted in Japanese management practices, Kaizen principles emphasize both continuous, incremental improvements and the elimination of inefficiencies in activities. The use of these principles in supporting vulnerable groups such as neglected and abandoned children, those exposed to violence, the homeless, or orphans, can improve the quality and efficiency of services through small, but permanent changes. Kaizen can create a more resilient and adaptable support system capable of meeting the evolving needs of children in difficulty, thus improving their quality of life. JEL: H75, I38, J13; UDC: 005.62:364.27-053.2; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.046
Description:
CIOBANU, Mihail. Aspecte teoretice privind aplicarea principiilor Kaizen în managementul suportului copiilor aflați în dificultate = Theoretical Aspects of Applying Kaizen Principles in the Management of Support for Children in Difficulty. Economica. 2024, nr. 3(129), pp. 46-58. ISSN 1810-9136.