dc.description.abstract |
Lucrarea de față analizează principalele dificultăți și provocări cu care se confruntă organizațiile din sectorul turistic în procesul de atingere a sustenabilității. Obiectivul general al cercetării constă în identificarea și evidențierea atât a problemelor cu care se confruntă companiile din domeniu, cât și a metodelor de prevenire și atenuare a acestora. Pentru realizarea acestui obiectiv, s-a recurs la o metodologie de cercetare amplă, ce include diverse tehnici, precum: analiza, sinteza, inducția, deducția, abducția, abstracția științifică, documentarea, analiza de conținut etc. Ca urmare a studiilor efectuate, s-a constatat că fiecare companie din sfera turistică trebuie să-și dezvolte propriile strategii orientate spre sustenabilitate, care să includă activități zilnice, menite să sprijine alinierea companiilor la principiile sustenabilității, pe de o parte, și să reducă amprenta negativă asupra societății, pe de altă parte. JEL: Q01, Q56, Z32; CZU: 338.48:005.412(478); DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.007
************************************************************************************************************************************ The paper gives an overview of the most important difficultes and challenges faced by tourism organizations in achieving sustainability. The general objective of the research is to identify and highlight both the problems encountered by companies in the field and the methods of preventing and mitigating them. To achieve the general objective, we applied a comprehensive research methodology, which includes methods such as: analysis, synthesis, induction, deduction, abduction, scientific abstraction, documentation, content analysis, etc. At the same time, each company in the tourism sphere needs to identify an approach in achieving sustainability, which would include dayly activities aimed at aligning companies with the approach to achieving sustainability on the one hand, and reducing the negative footprint on society on the other. JEL: Q01, Q56, Z32; UDC: 338.48:005.412(478); DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.007 |
en_US |