dc.contributor.author |
Șișcan, Ecaterina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-08-12T09:35:17Z |
|
dc.date.available |
2024-08-12T09:35:17Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3452 |
|
dc.description |
Teza de doctor în științe economice. Specialitatea: 521.04. MARKETING ŞI LOGISTICĂ. Conducător științific: MOLDOVAN-BATRÎNAC Viorelia, doctor în științe economice, conferențiar universitar. |
en_US |
dc.description.abstract |
ADNOTARE. ȘIȘCAN Ecaterina. Marketingul învățământului superior economic: riscuri, oportunități și strategii de dezvoltare. Teza de doctor în științe economice, specialitatea 521.04 - Marketing și logistică. Chişinău, 2024. STRUCTURA tezei: introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări, bibliografie din 242 de titluri, 144 pagini de text de bază, 15 tabele, 28 de figuri şi 9 anexe. Rezultatele obţinute se reflectă în 15 lucrări ştiinţifice. DOMENIUL de studiu: ştiinţe economice.
Scopul lucrării: dezvoltarea cadrului teoretic și metodologic, precum și elaborarea unor recomandări de perfecționare a practicilor de marketing în contextul actual al învățământului superior economic în vederea creșterii competitivității instituțiilor de învățământ. OBIECTIVELE cercetării: generalizarea și sistematizarea abordărilor teoretice și metodologice cu privire la conceptul de marketing educațional și piață educațională în contextul specific învățământului superior; analiza evoluției și tendințelor de dezvoltare a pieței învățământului superior economic din Republica Moldova; studierea factorilor de influență a comportamentului consumatorilor de servicii de învățământ superior economic; analiza cerințelor angajatorilor cu privire la competențele și aptitudinile formate prin sistemul de învățământ superior economic și a gradului de adecvare a acestora la nevoile pieței muncii; identificarea principalelor provocări și oportunități de dezvoltare a învățământului superior economic; elaborarea recomandărilor metodologice privind implementarea marketingului în instituțiile de învățământ superior; elaborarea unor strategii și politici de marketing în vederea creșterii competitivității învățământului superior economic din Republica Moldova. NOUTATEA şi originalitatea ştiinţifică a lucrării constă în explorarea multiaspectuală a conceptului de piață a serviciilor de învăţământ superior prin prisma complexității conexiunilor existente între universitate și părțile interesate; sistematizarea abordărilor existente și dezvoltarea demersului conceptual complex privind marketingul învățământului superior; relevarea particularităților și reconfigurarea componentelor mixului de marketing aplicabil instituțiilor de învățământ superior economic; identificarea și analiza tendințelor de dezvoltare a pieței serviciilor de învățământ superior economic ca obiect al activității de marketing universitar; ajustarea modelului conceptual de marketing relevant pentru instituțiile de învățământ superior economic în condițiile digitalizării; elaborarea unor alternative strategice de marketing și recomandări practice, adaptate la cerințele și provocările specifice învățământului superior economic. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
marketing educațional |
en_US |
dc.subject |
învățământ economic |
en_US |
dc.subject |
instituție de învățământ superior economic |
en_US |
dc.subject |
piața serviciilor de învățământ superior |
en_US |
dc.subject |
modele de marketing educațional |
en_US |
dc.subject |
mixul de marketing educațional |
en_US |
dc.subject |
strategii de marketing |
en_US |
dc.title |
Marketingul învățământului superior economic: riscuri, oportunități și strategii de dezvoltare. Teza de doctor în științe economice |
en_US |
dc.type |
Book |
en_US |