IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Evoluția industriei de modă în contexte emergente și rolul centrelor creative

Show simple item record

dc.contributor.author Nistor, Doina
dc.date.accessioned 2024-04-30T05:36:32Z
dc.date.available 2024-04-30T05:36:32Z
dc.date.issued 2024-03
dc.identifier.issn 1810-9136.
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3380
dc.description NISTOR, Doina. Evoluția industriei de modă în contexte emergente și rolul centrelor creative = Fashion Evolution in Emerging Contexts and the Role of Creative Centers. Economica. 2024, nr. 1(127), pp. 34-46. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Articolul explorează impactul centrului de design vestimentar ZIPhouse în evoluția industriei modei din R. Moldova, evidențiind trecerea de la manufactură la design și branduri proprii. Industria ușoară din R. Moldova a demonstrat reziliență și creștere, în special în exporturi, cu toate acestea, industria respectivă necesită o tranziție către modele mai inovatoare, o concentrare pe design și mărci proprii, pentru a fi competitivă pe termen lung și a depăși provocările ce țin de costurile înalte și forța de muncă, care este în scădere. Dezvoltarea strategică a hub-urilor creative, precum Centrul de design vestimentar ZIPhouse, este esențială pentru susținerea inovației și a creșterii durabile în industria modei. Colaborarea dintre universități și industrie, precum și integrarea tehnologiilor digitale, joacă un rol decisiv în avansarea competențelor și a afacerilor în sectorul respectiv. Articolul subliniază contribuțiile Centrului ZIPhouse la promovarea educației modei sustenabile și în ecosistemul modei din R. Moldova, punând accentul pe dezvoltarea comunității și colaborarea internațională. CZU: 687.5.01(478); JEL: L67, M11, M13; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.034 ************************************************************************************************************************************ The article explores the impact of the fashion design center ZIPhouse on the evolution of the fashion industry in the Republic of Moldova, highlighting the transition from manufacturing to design and own brands. The light industry in the Republic of Moldova has demonstrated resilience and growth, especially in exports, but it requires transitioning to more innovative models and focusing on design and own brands to remain competitive in the long term and overcome challenges related to high costs and declining workforce. The strategic development of creative hubs, such as ZIPhouse, is essential for supporting innovation and sustainable growth in the fashion industry. Collaboration between universities and industry, as well as the integration of digital technologies, plays a crucial role in advancing skills and businesses in this sector. The article emphasizes ZIPhouse’s contributions to sustainable fashion education and the fashion ecosystem in the Republic of Moldova, highlighting community development and international collaboration. UDC: 687.5.01(478); JEL: L67, M11, M13; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.034 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 1(127)
dc.subject fashion sector en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject added value en_US
dc.subject creative hub en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject sectorul modei en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject valoare adăugată en_US
dc.subject centru creativ en_US
dc.subject hub en_US
dc.title Evoluția industriei de modă în contexte emergente și rolul centrelor creative en_US
dc.title.alternative Fashion Evolution in Emerging Contexts and the Role of Creative Centers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account