IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic

Show simple item record

dc.contributor.author Șișcan, Ecaterina
dc.contributor.author Moldovan-Batrînac, Viorelia
dc.date.accessioned 2024-04-30T05:25:09Z
dc.date.available 2024-04-30T05:25:09Z
dc.date.issued 2024-03
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3378
dc.description ȘIȘCAN, Ecaterina, MOLDOVAN-BATRÎNAC, Viorelia. Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic = Student Satisfaction Impact on the Economic Higher Education Institution Competitiveness. Economica. 2024, nr. 1(127), pp. 7-16. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract În condițiile unui mediu caracterizat de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate, studierea și gestionarea satisfacției studenților devin esențiale pentru asigurarea calității și competitivității instituțiilor de învățământ superior. Acest studiu își propune să analizeze nivelul de satisfacție a studenților din învățământul superior economic din Republica Moldova, evaluând factorii care influențează experiența lor educațională, precum și gradul de atașament față de instituție. Rezultatele studiului denotă niveluri ridicate de satisfacție a studenților, în aspecte precum: comunicarea cu personalul didactic, organizarea cursurilor și competența cadrelor didactice, în timp ce condițiile de cazare și infrastructura instituțională sunt percepute mai critic. Implicațiile acestor constatări sunt discutate în contextul îmbunătățirii experienței educaționale, retenției și loializării studenților. CZU: [378.4:339.137.2+316.654-057.875](478); JEL: M31, M37, I23; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007 ************************************************************************************************************************************ Studying and managing students’ satisfaction becomes essential to ensure the quality and competitiveness of higher education institutions in the conditions of an environment characterized by volatility, uncertainty, complexity and ambiguity. This study aims to analyze the level of students’ satisfaction in higher economic education in the Republic of Moldova by evaluating the factors that influence their educational experience, as well as the degree of attachment to the institution. The results of the study show high levels of student satisfaction in such aspects as communication with teaching staff, course organization and teaching staff competence, while accommodation conditions and institutional infrastructure are perceived more critically. The implications of these findings are discussed in the context of improving the educational experiences, students’ retention and loyalty. UDC: [378.4:339.137.2+316.654-057.875](478); JEL: M31, M37, I23; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 1(127)
dc.subject higher education en_US
dc.subject students’satisfaction en_US
dc.subject loyalty en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject educational marketing en_US
dc.subject învățământ superior en_US
dc.subject satisfacția studenților en_US
dc.subject loialitate en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject marketing educațional en_US
dc.title Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic en_US
dc.title.alternative Student Satisfaction Impact on the Economic Higher Education Institution Competitiveness en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account