Abstract:
Acest articol analizează rolul semnificativ pe care îl joacă comerțul electronic în relațiile comerciale internaționale și potențialul acestuia de a facilita creșterea economică. Odată cu utilizarea tehnologiei moderne pentru comunicare, utilizarea rețelelor și transmiterea electronică a datelor, comerțul electronic a deschis oportunități semnificative atât pentru țările dezvoltate, cât și pentru cele în curs de dezvoltare. Întreprinderile mari și mici beneficiază de creșterea comerțului internațional, care le-a permis să depășească barierele geografice și să acceseze noi piețe. În ciuda provocărilor reprezentate de pandemia COVID-19, se așteaptă ca dezvoltarea comerțului electronic să continue, vânzările de comerț electronic urmând să crească cu 10,4% în 2023. Articolul oferă, de asemenea, informații privind comerțul electronic în Republica Moldova, precum și provocările și oportunitățile întreprinzătorilor care doresc să se implice în sfera dată. DOI: https://doi.org/10.53486/sstc.v1.09; CZU: 339.1:004.738.5(478); JEL: L81, M16, O33, P46, E17.
Description:
VACARCIUC, Ana. E-Commerce as a Business Opportunity for Entrepreneurs = Comerțul electronic ca oportunitate de afaceri pentru întreprinzător. Coord. șt.: ȚÎMBALIUC, Natalia. In: Simpozion Ştiinţific al Tinerilor Cercetători, (7-8 aprilie 2023) [online]: Culegere de lucrări ştiinţifice. Ediţia a 21-a. Chişinău: [S. n.], 2023, vol. 1, pp. 52-56. ISBN 978-9975-180-05-4.