Abstract:
Managementul calității joacă un rol important în cadrul unei întreprinderi, deoarece conduce la o mai mare satisfacție a clienților, la un avantaj competitiv, la reducerea costurilor, la îmbunătățirea proceselor, la respectarea standardelor și reglementărilor și la o mai mare implicare a angajaților. Întreprinderile care acordă prioritate managementului calității au mai multe șanse de a reuși și de a prospera în mediul de afaceri actual. O reputație solidă în ceea ce privește calitatea este un factor de diferențiere important pe piața actuală. Prin urmare, o organizație trebuie să dispună de procese și instrumente de management al calității de ultimă generație, care să sprijine întreaga organizație. Cu toate acestea, pentru a avea un sistem de management al calității de succes, principiile de management al calității trebuie să fie stabilite și revizuite în mod constant. Astfel, scopul acestui articol este de a prezenta rezultatele studiilor privind impactul sistemului de management al calității asupra îmbunătățirii proceselor de management în cadrul întreprinderelor. Obiectivul principal fiind analizarea impactului implementării cerințelor ISO 9001 pentru îmbunătățirea relațiilor cu clienții, îmbunătățirea proceselor de management și a obiectivelor în domeniul calității. De asemenea, studiul evidențiază propuneri de perfecționare a sistemul de management al calității. DOI: https://doi.org/10.53486/sstc.v1.07; CZU: 005.52:005.6; JEL: M10, M11
Description:
MORARU, Maria. Analysis of the Existing Quality Management within the Enterprise and Development of Proposals for its Improvement = Analiza sistemului existent de management al calității la întreprindere și elaborarea de propuneri pentru perfecționarea acestuia. Coord. șt.: ȚÎMBALIUC, Natalia. In: Simpozion Ştiinţific al Tinerilor Cercetători, (7-8 aprilie 2023) [online]: Culegere de lucrări ştiinţifice. Ediţia a 21-a. Chişinău: [S. n.], 2023, vol. 1, pp. 43-47. ISBN 978-9975-180-05-4.