dc.description.abstract |
ADNOTARE. Mariana Radov. Dezvoltarea managementului sinergiei în strategia companiilor de consultanță. Teză de doctor în științe economice. Chișinău, 2023. STRUCTURA tezei: introducere, trei capitole, concluzii și recomandări, bibliografie din 280 titluri, 40 anexe, 143 de pagini din volumul părții principale, 37 figuri, 10 tabele. Rezultatele obținute sunt publicate în 13 lucrări științifice. DOMENIU de studiu: managementul sinergiei, managementul strategic, consultanța în afaceri și management. SCOPUL cercetării: dezvoltarea fundamentelor teoretice și aplicative ale managementului sinergiei din contribuție la dezvoltarea ramurii în vederea consolidării și modernizării managementului strategic al companiilor de consultanță. OBIECTIVELE cercetării: 1. reflectarea contribuțiilor teoriilor manageriale la abordarea sinergică și identificarea premiselor pentru managementul sinergiei; 2. identificarea practicilor de sinergie care pot contribui la dezvoltarea ramurii de consultanță în afaceri și management la nivel internațional și național; 3. estimarea aportului ramurii de consultanță în economia Republicii Moldova și elaborarea unor indicatori de monitorizare a ramurii; 4. elaborarea unui model de management al sinergiei, necesar pentru realizarea contribuției la dezvoltarea ramurii, pentru întreprinderile de consultanță din Republica Moldova; 5. elaborarea unor indicatori pentru evaluarea sinergiei obținute pentru o companie de consultanță; 6. elaborarea recomandărilor de implementare a modelului de management al sinergiei. NOUTATEA şi originalitatea științifică: abordarea dezvoltării ramurii prin prisma aportului companiilor; inovarea în paradigma sinergetică prin definirea managementului sinergiei, identificarea practicilor de sinergie, elaborarea Modelului sinergic de contribuție la dezvoltarea ramurii de consultanță; adaptarea lanțului de valoare pentru ramură; aplicarea metodologiei de estimare a Indicelui Național de Consultanță al țării pentru Republica Moldova și elaborarea indicatorilor ramurii; identificarea efectelor sinergice pentru o companie din ramură. |
en_US |