dc.description.abstract |
În cadrul prezentului articol este analizat, din punct de vedere teoretic și practic, fenomenul rezistenței la schimbările organizaționale. Perceperea incorectă a rolului schimbării condiționează reacții negative față de nou, fapt ce împiedică organizațiile să reacționeze prompt la diverse provocări și oportunități, să fie flexibile, adaptive, inovative. Rezistența la schimbare este strâns legată de individualitatea fiecăruia, dar și de valorile promovate în cadrul companiei. Cauzele rezistenței la schimbare sunt firești, explicabile și se manifestă diferit, în dependență de companie și tipul de schimbare ales, iar pentru o mai bună înțelegere a fenomenului este necesară analiza acestuia, pentru a selecta cele mai bune metode de depășire a opunerii. Un rol major în eliminarea rezistenței la schimbare îl au managerii companiei și echipa responsabilă de implementare, în special, comunicarea acestora cu personalul. CZU: 005.7:005.332.3; JEL: D21, M10; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.045 ************************************************************************************************************************************* The phenomenon of employee resistance to organizational change is examined in the present article from both, theoretical and practical point of view. Incorrect perception of the role of change determines negative reactions to the new, which prevents organizations from reacting promptly to various challenges and opportunities, from being flexible, adaptive, innovative. The causes of resistance to change are natural, explainable and manifest differently, depending on the company and the type of change chosen, and for a better understanding of the phenomenon it is necessary to analyse it, to select the best methods of overcoming the opposition. A major role in eliminating the resistance to change is played by the company managers and the implementation team, especially their communication with the staff. CZU: 005.7:005.332.3; JEL: D21, M10; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.045 |
en_US |