dc.description.abstract |
Revoluţia digitală a schimbat şi schimbă fundamental orice activitate umană, indiferent că vorbim de economie, inovaţie, educaţie, sănătate, administraţie etc., ritmul acesteia fiind într-o continuă creștere. Internetul, telefoanele mobile sau orice alte instrumente care colectează, stochează, distribuie informaţia digitală, se răspândesc rapid în întreaga lume, atât în țările dezvoltate economic, cât şi în cele în curs de dezvoltare, iar mediul online, mediul mobil, crearea de baze de date, extragerea datelor, automatizarea, comunicaţiile de la distanţă și altele sunt cuvinte cheie pentru noile tehnologii şi resurse. Procesele de digitalizare influențează în întregime și semnificativ modelele de afaceri, iar activitatea de marketing nu este o excepție. În acest context, capătă o importanță deosebită impactul pe care îl are digitalizarea asupra conținutului conceptului modern de marketing, beneficiile oferite companiilor și clienților, domeniile de aplicare a digitalizării în activitatea practică cu referință la componentele mixului de marketing. CZU: 339.138:[004.738.5+004.77+004.78]; JEL: M30, M31; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.007 ************************************************************************************************************************************* The digital revolution has changed and continues to fundamentally change every human activity, whether we refer to economics, innovation, education, health, or governance, having an evergrowing pace. The Internet, mobile phones or other tools that collect, store, and distribute digital information rapidly spread around the world, both in economically developed and developing countries, and the online and mobile environments, thus, database creation, data mining, automation, remote communications, and others are keywords for modern technologies and resources. The digitization processes significantly influence the business models in their entirety, the marketing activity being no exception. In this regard, the impact of digitisation on the content of the modern marketing concept, the benefits for companies and customers, and the practical application of digitisation with reference to the components of the marketing mix are of particular importance. UDC: 339.138:[004.738.5+004.77+004.78]; JEL: M30, M31; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.007 |
en_US |