dc.description.abstract |
Scopul cercetării este de a evalua procedeele utilizate de spitalele din Israel pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor medicale, siguranța pacienților, evaluarea experienței pacienților și îmbunătățirea condițiilor de muncă ale medicilor. Responsabilii spitalelor publice din Israel au fost rugați să completeze chestionare referitoare la toate aceste procese. Au participat 14 din 29 de spitale publice. Spitalele folosesc procedee similare în majoritatea activităților, în special, ședințe la nivel de conducere, comunicări între conducere și departamente în cadrul unor ședințe formale, comunicări prin e-mail sau reuniuni anuale privind planurile de lucru. S-a acordat mai puțină atenție monitorizării perioadelor de așteptare pentru procedurile medicale în ambulatorii, precum și gestionării condițiilor de confort ale cadrelor medicale. Mai puțin utilizate au fost rapoartele computerizate trimestriale și semestriale de monitorizare a serviciilor de sănătate la nivelul departamentului. Actualmente, se simte necesitatea înființării unui sistem digital general pentru implementarea unei abordări de calitate în spitalele israeliene. CZU: [005.6:614.2](569.4); JEL: I10, I15, I18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101
************************************************************************************************************************************* The study goal was to assess methods used by Israeli hospitals to improve quality of medical services, patient safety, patient experience and clinicians’ well-being. Leaders of public hospitals in Israel were asked to complete questionnaires regarding all these methods. 14 of 29 public hospitals participated in the survey. Hospitals use similar methods for most activities, mainly, discussions at the leadership level, communication between leadership and the departments in formal meetings, email communications or annual work plans meeting. Less attention was paid to monitoring waiting periods for outpatient medical procedures, as well as to managing the comfort conditions of healthcare professionals. Less used were quarterly and half-yearly computerized health services monitoring reports at the department level. Currently, there is a need to establish a general digital system to implement a quality approach in Israeli hospitals. CZU: [005.6:614.2](569.4); JEL: I10, I15, I18. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.101 |
en_US |