IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Componenta prețului ca variabilă importantă a procesului de negociere în turism

Show simple item record

dc.contributor.author Juravelui, Tatiana
dc.date.accessioned 2022-08-29T11:01:30Z
dc.date.available 2022-08-29T11:01:30Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2204
dc.description JURAVELI, Tatiana. Componenta prețului ca variabilă importantă a procesului de negociere în turism = The Price Component as an Important Variable of the Negotiation Process in Tourism. In: Economica. 2022, nr. 2(120), pp. 38-48. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Procesul de negociere din cadrul businessului turistic internațional implică în sine un ansamblu de întruniri, discuții și decizii, prin intermediul cărora se urmărește realizarea obiectivelor și promovarea intereselor actorilor pieţei turistice, încheierea de contracte avantajoase precum și asigurarea unei perspective favorabile afacerilor, dacă prețul negociat este unul competitiv. În aceste condiții, componenta prețului devine cea mai importantă variabilă a procesului de negociere, deoarece aceasta poate avea atât consecințe benefice asupra actului negocierii, cât și consecințe grave asupra rezultatului acestui proces. Din perspectiva asigurării unui climat organizațional favorabil, negociatorii, în permanență, apelează la această variabilă pentru a influența rezultatele negocierilor. Prezentul articol abordează tematica stabilirii prețului la produsele și serviciile turistice în cadrul businessului turistic internațional, ca rezultat al tratativelor purtate între actorii pieţei turistice, propunându-și să efectueze o analiză amplă a acestui subiect. CZU: 338.48:338.532.64; JEL: M2, L11, L83. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.038 ************************************************************************************************************************************* The negotiation process within the international tourism business involves a set of meetings, discussions and decisions, through which it is aimed at achieving the objectives and promoting the interests of the tourism market actors, by concluding advantageous contracts and ensuring a favourable prospect for business, if the negotiated price is a competitive one. In these terms, the price component becomes the most important variable of the negotiation process, as it can have both beneficial consequences on the act of negotiation and serious consequences on the outcome of this process. From this perspective, negotiators, at all times, resort to this variable to influence the results of the negotiations. This article addresses the topic of tourism products pricing and services within the international tourism business as a result of the negotiations between the actors of the tourism market, aiming to carry out a comprehensive analysis of this topic. CZU: 338.48:338.532.64; JEL: M2, L11, L83. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.120.038 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(120)
dc.subject negotiation en_US
dc.subject tourism en_US
dc.subject price en_US
dc.subject offeror en_US
dc.subject suppliers en_US
dc.subject providers en_US
dc.subject consumers en_US
dc.subject negociere en_US
dc.subject turism en_US
dc.subject preț en_US
dc.subject ofertanți en_US
dc.subject furnizori en_US
dc.subject consumatori en_US
dc.title Componenta prețului ca variabilă importantă a procesului de negociere în turism en_US
dc.title.alternative The Price Component as an Important Variable of the Negotiation Process in Tourism en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account