IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Imaginea ca factor de creștere a competitivității întreprinderii pe piață. Rezumatul tezei de doctor în științe economice.

Show simple item record

dc.contributor.author Malancea, Iurie
dc.date.accessioned 2022-06-01T10:29:57Z
dc.date.available 2022-06-01T10:29:57Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2097
dc.description Rezumatul tezei de doctor în științe economice. 521.04. MARKETING; LOGISTICĂ. Conducător științific: BELOSTECINIC Grigore, acad., prof. univ., dr.hab. en_US
dc.description.abstract Actualitatea și importanța problemei abordate. În condițiile în care activitatea economică a întreprinderilor capătă un caracter global, companiile au sarcina și obligația de a concura într-un mediu mult mai competitiv, unde aspecte precum imaginea pe care și-o creează întreprinderile atât în mediul intern, cât și în mediul extern devin esențiale. O întreprindere cu o imagine inferioară nu se poziționează distinctiv în cadrul pieței și astfel, nu poate obține avantaje competitive durabile în raport cu concurența, iar lipsa avantajului competitiv duce nemijlocit la dispariția companiei de pe piață. La etapa actuală, concurarea în cadrul pieței reprezintă o sarcină destul de dificilă. Pe lângă faptul că o companie trebuie să depună un efort continuu în eficientizarea operațiunilor pentru a-și menține competitivitatea, aceasta de asemenea trebuie să concureze cu alte companii care desfășoară activități similare, iar în unele cazuri chiar identice. Creșterea concurenței a dus la apariția unei game mult mai vaste de produse și servicii care și mai mult îngreunează procesul de luare a unei decizii de cumpărare. Consumatorul de astăzi are la dispoziție zeci și sute de oferte similare, comunicate prin canale similare, dintre care trebuie să aleagă una singură. Acest lucru ne vorbește despre o criză de identitate în rândul companiilor pierdute în mulțime sau, altfel spus, despre lipsa unei imagini distinctive, care să faciliteze luarea deciziilor de cumpărare. Elaborarea unor strategii orientate spre dezvoltarea durabilă a imaginii întreprinderii pe piață, valorificarea oportunităților și utilizarea instrumentarului oferit de știința și practica marketingului, pot aduce o contribuție crucială în consolidarea unei imagini distinctive în mintea consumatorului care să influențeze decizia de cumpărare, astfel încât compania să obțină și să mențină avantaje competitive durabile. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject imagine en_US
dc.subject identitate en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject avantaj competitiv en_US
dc.subject metode de măsurare en_US
dc.subject Republica Moldova en_US
dc.subject poziționare en_US
dc.subject strategii competitive en_US
dc.subject comunicări integrate en_US
dc.title Imaginea ca factor de creștere a competitivității întreprinderii pe piață. Rezumatul tezei de doctor în științe economice. en_US
dc.type Book en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account