IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Imaginea ca factor de creștere a competitivității întreprinderii pe piață. Teză de doctor în științe economice.

Show simple item record

dc.contributor.author Malancea, Iurie
dc.date.accessioned 2022-06-01T10:26:08Z
dc.date.available 2022-06-01T10:26:08Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2096
dc.description Teză de doctor în științe economice. 521.04. MARKETING; LOGISTICĂ. Conducător științific: BELOSTECINIC Grigore, acad., prof. univ., dr.hab. en_US
dc.description.abstract DOMENIUL DE STUDIU: Științe economice. OBIECTUL CERCETĂRII: este prezentat conceptul de imagine și identitate în activitatea de marketing, aplicat în creșterea competitivității întreprinderii pe piață. SCOPUL CERCETĂRII: constă în elaborarea unor metode de analiză și gestionare a imaginii întreprinderilor care să rezulte în strategii care utilizează eficient instrumentarul de marketing în creșterea competitivității. OBIECTIVELE CERCETĂRII: identificarea și delimitarea abordărilor conceptuale ale conceptelor de imagine și identitate; examinarea imaginii ca sursă de avantaj competitiv; identificarea instrumentelor și metodelor de măsurare a imaginii; investigarea competitivității Republicii Moldova în contextul concurențial global; delimitarea particularităților competitivității sectorului de confecții prin prisma imaginii; cercetarea și evaluarea imaginii brandurilor autohtone Iuvas, Maicom, Vasconi; elaborarea strategiilor de îmbunătățire a imaginii întreprinderilor. NOUTATEA ȘI ORIGINALITATEA ȘTIINȚIFICĂ: rezidă în cercetarea conceptului de imagine și identitate a întreprinderii în contextul competitivității economice și în înaintarea unui cadru operațional (proces) de gestionare strategică a imaginii în baza căruia întreprinderea va îmbunătăți continuu competitivitatea întreprinderii prin imagine. PROBLEMA ȘTIINȚIFICĂ IMPORTANTĂ SOLUȚIONATĂ ÎN CERCETARE: Problema: lipsa clarității și cunoașterii conceptului de imagine ca sursă de avantaj competitiv pentru o întreprindere. Întrebarea de cercetare: cum putem măsura imaginea unei întreprinderi și care sunt strategiile sustenabile de dezvoltare și consolidare a competitivității întreprinderii prin imagine? Au fost identificate metode și tehnici de măsurare a imaginii care țin cont de specificul părților interesate și s-a propus un cadru operațional de gestionare a imaginii care include directive strategice de consolidare a competitivității întreprinderilor din Republica Moldova în vederea eficientizării activității de marketing. SEMNIFICAȚIA TEORETICĂ A CERCETĂRII: este evidențiată prin studierea aprofundată a tuturor constructelor ce definesc conceptul de imagine și a ambiguității termenului în literatura de specialitate. VALOAREA APLICATIVĂ A LUCRĂRII: este reprezentată prin analiza competitivității sectorului de confecții, elaborarea metodelor de măsurare a imaginii întreprinderii, evaluarea imaginii brandurilor autohtone Iuvas, Maicom, Vasconi și elaborarea unui cadru operațional de gestionare strategică a imaginii întreprinderii. IMPLEMENTAREA REZULTATELOR ȘTIINȚIFICE: s-a realizat în cadrul întreprinderii Iuvas SRL, a departamentului de PR și comunicare a universității Divitia Gratiae, în cadrul disciplinei Managementul Marketingului predat masteranzilor Institutului Internațional TCMI, Austria, în cadrul instruirilor de afaceri organizate de compania Advanced Consulting SRL în colaborare cu organizația Elvețiană COM International. De asemenea, rezultatele investigațiilor științifice au fost comunicate la conferințe științifice naționale și internaționale și prin publicațiile științifice în reviste de profil. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject imagine en_US
dc.subject identitate en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject avantaj competitiv en_US
dc.subject metode de măsurare en_US
dc.subject Republica Moldova en_US
dc.subject poziționare en_US
dc.subject strategii competitive en_US
dc.subject comunicări integrate en_US
dc.title Imaginea ca factor de creștere a competitivității întreprinderii pe piață. Teză de doctor în științe economice. en_US
dc.type Book en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account