IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

The identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge

Show simple item record

dc.contributor.author Ioan-Franc, Valeriu
dc.contributor.author Diamescu, Andrei-Marius
dc.date.accessioned 2022-04-19T10:47:28Z
dc.date.available 2022-04-19T10:47:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-9975-155-61-8
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1936
dc.description IOAN-FRANC, Valeriu, DIAMESCU, Andrei-Marius. The identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge = Dimensiunea identitară a învăţământului economic superior: competenţe versus cunoaştere. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness [online]: The International Scientific Conference dedicated to the 30th Anniversary of the establishment of the Academy of Economic Studies of Moldova, September 24th-25th, 2021, Chisinau. Chișinău: ASEM, 2022, vol. 1, pp. 10-15. ISBN 978-9975-155-61-8. en_US
dc.description.abstract Conștientizând imperativul reconsiderării şi restructurării programelor naţionale de educaţie, ca urmare a rezultatele nesatisfăcătoare obținute atât de România cât şi de Republica Moldova la testele realizate în cadrul PISA (Programme for International Student Assessment), autorii răspund în cadrul studiului la întrebarea fundamentală privind rolul academiilor: de a tezauriza cunoaşterea şi de a transmite mai departe cunoştinţele acumulate de-a lungul veacurilor sau de a ,,echipa” viitorii absolvenţi cu acele competenţe necesare satisfacerii exigenţelor locurilor de muncă pe care aceştia le vor ocupa? Având în vedere, în primul rând, „perisabilitatea”, atât a cunoştinţelor, cât şi a deprinderilor, într-un cuvânt, a „competenţelor” pe care un absolvent le dobândeşte pe timpul studiilor, opţiune autorilor privind rolul academiilor este fără echivoc în favoarea transmiterii cunoaşterii fundamentale pe baza căreia absolvenţii vor fi capabili de a se adapta permanent la provocările economiei bazate pe cunoaştere. Totodată, studiul relevă faptul că aşezarea accentului pe formarea de „trăsături” a viitorului absolvent ne indică preeminenţa procesului educaţional, fără însă a înţelege prin aceasta că orice preocupare pentru formarea de competențe trebuie exclusă. Dimpotrivă, formarea ,,competenţelor” trebuie să fie, în primul rând, consecinţa întregului proces de învățământ parcurs de student până la intrarea pe porţile academiei, acesteia revenindu-i misiunea de a compatibiliza/adapta aceste competenţe, atât din perspectiva nivelului, cât şi al complexităţii, la domeniul stiinţific/de activitate specific. În aceasta abordare, concluzia autorilor este aceea că rolul universităţilor trebuie să rămână acela de a transmite cunoaşterea acumulată şi a genera noi orizonturi ale cunoaşterii, şi nu doar de a forma competenţele necesare absolventului pentru a ocupa primul său loc de muncă. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.01; CZU: [330.1:378.4]:33(478+498); JEL: A00; A20; A23; D80; J24 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.subject educație en_US
dc.subject învățământ en_US
dc.subject cunoaștere en_US
dc.subject cunoștințe en_US
dc.subject deprinderi en_US
dc.subject competențe en_US
dc.title The identity dimension of higher economic education: competences versus knowledge en_US
dc.title.alternative Dimensiunea identitară a învăţământului economic superior: competenţe versus cunoaştere
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account