IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior

Show simple item record

dc.contributor.author Mancaș, Maria
dc.date.accessioned 2021-07-13T10:12:05Z
dc.date.available 2021-07-13T10:12:05Z
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/167
dc.description MANCAȘ, Maria. Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior = Pleading to Know the Protocol and the Etiquette as Tools for Valorizing the Culture of Europeanization of Higher Education. In: Economica. 2021, nr. 2(116), pp. 122-131. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Protocolul, ceremonialul și eticheta sunt instrumente importante pentru valorificarea culturii de europenizare a învățământului superior, a mediului de afaceri, a mediului diplomatic. Astfel, în acest articol, ne-am propus să atragem atenția stakeholderilor asupra importanței și impactului pe care le au protocolul și eticheta în procesul de europenizare a învățământului superior. Obiectivul general constă în pledoaria pentru cunoașterea și aplicarea corectă a normelor de protocol și a regulilor de etichetă în procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior. Chiar și protocoalele de parteneriat între instituțiile de învățământ superior, mediul de afaceri național și internațional, mediul diplomatic reprezintă instrumente de construire a unor punți educaționale strategice. De aceea, stakeholderii, care participă la procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior, trebuie să conștientizeze că aceste punți educaționale vor fi construite cu succes numai prin prisma pilonilor Integritate, Maniere, Personalitate, Apariție (în fața partenerilor), Considerație, Tact etc. CZU: 378.1:174.4(4). JEL: I25, M14. ************************************************************************************************************************************* Protocol, ceremonial and etiquette are important tools for capitalizing on the cultures of Europeanization of higher education / business / diplomatic environment. Thus, in this article, we aimed to draw the attention of stakeholders to the importance and impact of protocol and etiquette in the process of Europeanization of higher education. The general objective is to plead for the knowledge and correct application of the protocol rules and etiquette rules in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education. Even the partnership protocols between higher education institutions, the national and international business environment, the diplomatic environment are tools for building strategic educational bridges. At the same time, stakeholders involved in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education must be aware that these educational bridges will be successfully built only in terms of pillars Integrity, Manners, Personality, Appearance (in front of partners), Consideration, Tact, etc. CZU: 378.1:174.4(4). JEL: I25, M14. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(116)
dc.subject protocol en_US
dc.subject etichetă en_US
dc.subject protocoale de parteneriat en_US
dc.subject europenizare culturală en_US
dc.subject protocol academic en_US
dc.subject Homo Europaeus en_US
dc.subject protocol internațional en_US
dc.subject branding profesional/instituțional en_US
dc.title Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior en_US
dc.title.alternative Pleading to Know the Protocol and the Etiquette as Tools for Valorizing the Culture of Europeanization of Higher Education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account