IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Imaginea brandurilor autohtone Iuvas, Maicom și Vasconi prin prisma indicatorului Net Promoter Score

Show simple item record

dc.contributor.author Malancea, Iurie
dc.date.accessioned 2021-10-12T11:28:46Z
dc.date.available 2021-10-12T11:28:46Z
dc.date.issued 2021-09
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/180
dc.description MALANCEA, Iurie. Imaginea brandurilor autohtone Iuvas, Maicom și Vasconi prin prisma indicatorului Net Promoter Score = Image of the Local Brands Iuvas, Maicom and Vasconi Reflected through the Net Promoter Score. In: Economica. 2021, nr. 3(117), pp. 62-70. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Articolul prezintă evoluția industriei ușoare a Republicii Moldova, din ultimii 15 ani, și anume a sectorului de confecții, prin analiza imaginii brandurilor autohtone de vestimentație Iuvas, Maicom și Vasconi, reflectată prin indicatorul Net Promoter Score (NPS). Urmărind crearea unei culturi organizaționale centrate pe câștigarea loialității consumatorilor și inspirarea angajaților pentru sporirea profitabilității companiei, indicatorul NPS reprezintă o metodă eficientă de măsurare a felului în care o companie tratează oamenii cu care interacționează. În urma studiului, nici unul din cele trei branduri nu au obținut un scor pozitiv, fapt ce evidențiază necesitatea sporită din partea acestor branduri de a-și îmbunătăți eforturile de marketing. Cu un NPS negativ, o companie e nevoită să investească mai multe resurse în activitățile de marketing pentru a achiziționa consumatori noi, fapt ce reduce competitivitatea acesteia pe piață. CZU:[339.138:347.772]:687.1(478). JEL: M31. ************************************************************************************************************************************* This article presents the evolution of the light industry of the Republic of Moldova in the last 15 years, namely the clothing sector, by analyzing the image of the local clothing brands Iuvas, Maicom and Vasconi, reflected by the Net Promoter Score (NPS) indicator. Aiming to create an organizational culture, focused on gaining consumer loyalty and inspiring employees to increase company profitability, the NPS indicator is an effective way of measuring how a company treats the people it interacts with. None of the three brands scored positively in the survey, which shows a considerable increase in marketing efforts. With a negative NPS, a company must invest more resources in marketing activities to acquire new customers, which reduces its competitiveness in the market. CZU:[339.138:347.772]:687.1(478). JEL: M31. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.3 (117)
dc.subject imagine en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject evaluare en_US
dc.subject Net Promoter Score en_US
dc.subject loialitate en_US
dc.subject avantaj competitiv en_US
dc.title Imaginea brandurilor autohtone Iuvas, Maicom și Vasconi prin prisma indicatorului Net Promoter Score en_US
dc.title.alternative Image of the Local Brands Iuvas, Maicom and Vasconi Reflected through the Net Promoter Score en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account