IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Dezvoltarea durabilă în învățământul superior

Show simple item record

dc.contributor.author Țîmbaliuc, Natalia
dc.contributor.author Guşuvati, Aliona
dc.date.accessioned 2021-09-08T11:34:59Z
dc.date.available 2021-09-08T11:34:59Z
dc.date.issued 2021-03
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/172
dc.description ȚÎMBALIUC, Natalia, GUŞUVATI, Aliona. Dezvoltarea durabilă în învățământul superior = Sustainable Development in Higher Education. In: Economica. 2021, nr. 1(115), pp. 37-50. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract În zilele noastre, principiile dezvoltării durabile devin din ce în ce mai importante, iar universităţile acţionează ca agenţi de promovare a acestor principii în cadrul societăţii. În prezent, multe universităţi desfăşoară o muncă importantă cu referire nu numai la probleme de mediu, ci şi la probleme sociale şi economice, acoperind, astfel, cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii. În acest articol, sunt evidenţiate concepte importante referitoare la dezvoltarea durabilă şi sunt puse în discuţie definiţiile termenului educaţie pentru dezvoltarea durabilă versus educaţie de mediu. Scopul acestui studiu constă în examinarea necesităţii unui instrument universal de evaluare a sustenabilităţii şi în încorporarea lui în sistemul de clasificare al universităţilor. În cele din urmă, se poate observa că instituţiile de învăţământ superior trebuie să depună mari eforturi pentru a-şi îmbunătăţi performanţa raportată la variabilele de mediu, infrastructură, transport şi educaţie. CZU: 378:316.42+504.06. JEL: O1, Q56. ************************************************************************************************************************************* Nowadays, the principles of sustainable development are becoming increasingly important and universities are acting as agents in promoting these principles within society. Many universities are currently doing important work not only on environmental issues, but also on social and economic matters, thereby covering the three dimensions of sustainability. This paper highlights important concepts regarding sustainability and discusses definitions of the term education for sustainable development versus environmental education. The purpose of this study was to examine the need for a universal sustainability assessment tool and incurporate it in the ranking system of universities. Finally, it can be seen that great efforts are required for universities to improve their performance relating to environmental variables, as well as improvements in infrastructure, transport, or education. CZU: 615.12:338.46(478). JEL: A1, H54, Q12. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.1 (115)
dc.subject durabilitate en_US
dc.subject educaţie pentru mediu en_US
dc.subject educaţie pentru dezvoltare durabilă en_US
dc.subject instrument de evaluare a sustenabilităţii en_US
dc.subject instituţii de învăţământ superior en_US
dc.subject GreenMetric en_US
dc.subject spirala Deming en_US
dc.title Dezvoltarea durabilă în învățământul superior en_US
dc.title.alternative Sustainable Development in Higher Education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account