IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Reflecţii cu privire la crearea unei noi arhitecturi a procesului de politică monetară şi macroprudenţială

Show simple item record

dc.contributor.author Ștefîrţă, Natalia
dc.date.accessioned 2020-01-16T05:15:17Z
dc.date.available 2020-01-16T05:15:17Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/8
dc.description Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 4 (110), decembrie 2019 - P. 41-48. - Bibliogr.: p. 48. - Categoria B, ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Prezentul articol explică principiile conceptualeale politicii macroprudențiale. Un astfelde concept politic implică patru etape: definireaobiectivelor pentru politicile macroprudențiale,alegerea obiectivelor intermediare șia indicatorilor adecvați, dependența instrumentelorfață de acești indicatori prin studii exactede evaluare și analiza efectelor acestor politiciprin studii de evaluare ex-post. Evaluările constituie,astfel, o modalitate de a stabili importanțapoliticii macroprudențiale, pentru sporireatransparenței procesului politic și îmbunătățireacomunicării efectelor politicilor – intenționateși neintenționate. În același timp, există multeprovocări atunci când se evaluează măsurilemacroprudențiale. Uneori, este dificil să se identificeefectele cauzale și să se cuantifice impactulagregat al măsurilor de politică. În acest articol,schițăm elementele unui proces structurat deevaluare a politicilor macroprudențiale. JEL: E50; E52. CZU: 338.23:336.7 ************************************************************************************************************************************* The article explains the conceptual principlesof macro-prudential policy, a new politicalfocus. Such a political concept involves four steps:defining policy objectives for macroprudentialpolicies, choosing intermediate targets and indicators,linking instruments to these indicatorsthrough accurate assessment studies, and analysingthe impact of these policies through ex-postevaluation studies. Evaluations are thus a way ofdetermining the responsibility of macroprudentialpolicy, of increasing the transparency ofthe political process and of improving the communicationof the effects of intentional and unintentionalpolicies. At the same time, there aremany challenges when assessing macro-prudentialmeasures. It is sometimes difficult to identifythe causal effects and to quantify the aggregateimpact of policy measures. In this article, weoutline the elements of a structured macroprudentialpolicy review process. JEL: E50; E52. CZU: 338.23:336.7 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.4 (110)
dc.subject politică macroprudențială en_US
dc.subject instrumente macroprudențiale en_US
dc.subject stabilitatefinanciară en_US
dc.subject reglementare financiară en_US
dc.subject evaluare apoliticilor en_US
dc.subject risc sistemic en_US
dc.title Reflecţii cu privire la crearea unei noi arhitecturi a procesului de politică monetară şi macroprudenţială en_US
dc.title.alternative Reflections on the Creation of a New Architecture of the Monetary and Macroprudential Policy Process en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account