IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Oportunități de internaționalizare a întreprinderii turistice în contextul cooperării internaționale

Show simple item record

dc.contributor.author Platon, Nicolae
dc.contributor.author Juraveli, Tatiana
dc.date.accessioned 2009-10-05T01:37:32Z
dc.date.available 2009-10-05T01:37:32Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/558
dc.description Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 3 (109), septembrie 2019 - P. 7-18. - Bibliogr.: p. 18 - Categoria B, ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Interesul pentru domeniul afacerilor turistice, a crescut permanent, peste tot în lume, dar și în Republica Moldova, mai ales în ultima perioadă, când populația țării a obținut libertatea de a călători, ca rezultat al liberalizării regimului de vize cu țările membre ale Uniunii Europene. Odată ce a fost obținut acest regim, mediul de afaceri din turism a fost condiționat să-și diversifice ofertele turistice prin creșterea portofoliului de destinații turistice. Dar pentru lărgirea gamei de destinații turistice, apare necesitatea cooperării internaționale cu diverși furnizori de servicii și produse turistice, mai ales cu diverși tur-operatori. În aceste condiții, cooperarea internațională devine un element esențial al strategiilor de dezvoltare a întreprinderilor turistice, prin realizarea acestora, urmărindu-se obiectivul de valorificare pe o treaptă superioară a posibilităților de extindere comercială. JEL: M 1, M 16. CZU: [338.484:339.944](478) ************************************************************************************************************************************* Interest in tourism business has grown steadily throughout the world, and also in the Republic of Moldova, especially in the last period when the country's population has obtained the freedom to travel as a result of the liberalization of the visa regime with the countries of the European Union. Once this regime was obtained, the tourism business environment was conditioned to diversify its tourism offers by increasing the tourism destination portfolio. But in order to expand the range of tourism destinations, there is a need for international cooperation with various suppliers of tourism services and products, especially with various tour operators. Under these circumstances, international cooperation becomes an essential element of the development strategies of the tourism enterprises, while through their achievement, there is aimed at the better utilization of the possibilities of commercial expansion. JEL: M1, M16. CZU: [338.484:339.944](478). en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.3 (109)
dc.subject turism en_US
dc.subject comerț extern en_US
dc.subject cooperare internațională en_US
dc.subject strategii de internaționalizare en_US
dc.subject întreprindere turistică en_US
dc.subject tranzacții comerciale en_US
dc.subject export-import en_US
dc.title Oportunități de internaționalizare a întreprinderii turistice în contextul cooperării internaționale en_US
dc.title.alternative Opportunities to Internationalize the Tourism Enterprise in the Context of International Cooperation en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account