IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare

Show simple item record

dc.contributor.author Jizdan, Andrei
dc.date.accessioned 2023-05-02T11:07:34Z
dc.date.available 2023-05-02T11:07:34Z
dc.date.issued 2023-03
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2655
dc.description JIZDAN, Andrei. Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare = Comparative Analysis of Trade through Online and Stationary Stores. Economica. 2023, nr. 1(123), pp. 89-98. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Comerțul electronic reprezintă un sistem de derulare a unei activități prin utilizarea serviciilor web (internet), telefoniei, adreselor electronice. Articolul este destinat teoreticienilor, dar și contabililor practicieni, deoarece pe lângă dezvoltarea bazei teoretice, se urmărește și identificarea unor soluții practice în vederea soluționării aspectelor problematice aferente comerțului electronic. Importanța temei investigate impune necesitatea efectuării unei analize comparative a activității magazinelor online, care presupune un element de „virtualitate” și cea a magazinelor tradiționale, care necesită o locație fizică. Metodologia de cercetare implică atât abordări generale, cât și specifice, cum ar fi: metoda analitică, analiza webografică, metoda sintezei, metoda comparației, metoda sistemică și alte metode de cercetare. În continuare, se va încerca identificarea tangențelor, dar și deosebirilor între unitățile de comerț staționare și magazinele online, inclusiv prin prisma aspectului practic, nu doar al celui teoretic. CZU: [339.372:004.78 +339.372.2](478); JEL: M40, M41; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.089 ************************************************************************************************************************************* E-commerce is a method of doing business by using web services (the internet), telephony, electronic addresses. The article is intended for theoreticians and practicing accountants, because in addition to the development of the theoretical basis, the aim is to identify practical solutions in order to solve the problematic accounting aspects related to ecommerce. The importance of the investigated subject imposes the necessity of an in-depth comparative analysis of the activity of online stores that involve an element of “virtuality” versus traditional stores that require a physical location. The research methodology involves both general and specific approaches, such as: analytical method, webographic analysis, the synthesis method, the comparison method, the systemic method and other research methods. In the following, an attempt will be made to identify the similarities and differences between stationary trade units and online stores in terms of both practical and theoretical aspects. UDC: [339.372:004.78 +339.372.2](478); JEL: M40, M41; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.089 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 1(123)
dc.subject online store en_US
dc.subject home delivery en_US
dc.subject magazin online en_US
dc.subject livrare la domiciliu en_US
dc.subject comerț electronic en_US
dc.title Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare en_US
dc.title.alternative Comparative Analysis of Trade through Online and Stationary Stores en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account