IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior

Show simple item record

dc.contributor.author Remeșovschi, Natalia
dc.date.accessioned 2022-04-20T07:30:47Z
dc.date.available 2022-04-20T07:30:47Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.isbn 978-9975-155-61-8
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1956
dc.description REMEȘOVSCHI, Natalia. Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior = Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness [online]: The International Scientific Conference dedicated to the 30th Anniversary of the establishment of the Academy of Economic Studies of Moldova, September 24th-25th, 2021, Chisinau. Chișinău: ASEM, 2022, vol. 1, pp. 153-162. ISBN 978-9975-155-61-8. en_US
dc.description.abstract Luând în considerație importanța pe care o au consumatorii în realizarea obiectivelor companiilor, apare necesitatea monitorizării și identificării stadiului de dezvoltare a relațiilor cu clienții, dar și a nivelului de satisfacție primit. Faptul este determinat de unele probleme nestabilite, neidentificate sau nesoluționate cu care se confruntă consumatorii, în rezultat generându-se un comportament negativ a consumatorilor. În rezultat comportamentul negativ poate influența imaginea companiei, viitoarele relații, precum și promovarea ulterioară pe care o fac consumatorii. Abordând, importanța acestei probleme, precum și factorii care condiționează cel mai des astfel de comportamente negative, constatăm necesitatea implementării sistemelor eficiente privind: mаnаgementul reclаmаţiilоr, care poate reprezenta un element оbiectiv și un instrument eficient în reducerea nemulţumirii și insatisfacției; MRC/CRM(customer relationship management) axat pe gestionarea eficientă și profitabilă a relațiilor cu clienții pe parcursul întregului ciclu de relații; cercetarea comportamentului consumatorului, sub aspectul factorilor și elementelor implicate de natură psihofiziologică (preferințe, gusturi, percepție, atenție, gândire, motivație), și elemente de natură sociologică (obiceiuri, deprinderi, experiențe de viață); evaluarea feed-back-ului consumatorului, dependent de gradul de satisfacție a consumatorilor după ce produsul sau serviciul a fost achiziționat și consumat; folosirea cutiilor cu sugestii atrag atenția amănunțită a fiecărei păreri a consumatorilor în parte, și produc cercetări de marketing instantanee; comunicarea permanentă/call center, este o bună metodă de atenuare a comportamentului negativ având capacitatea de a transmite informația nonstop și de a pune la dispoziția clientului cele mai actuale știri despre produsul/ serviciul acordat și linia fierbinte, venind în ajutorul consumatorului prin respectarea drepturilor lor, soluționarea problemelor în cel mai scurt timp, cu orar non-stop; politica de interacțiune permanentă cu clienții prin educarea, informarea și dezvoltarea conştiinţei şi comportamentului consumatorului, precum și dezvoltarea încrederii consumatorilor. Fiind vaste, aceste acțiuni pot fi realizate atât direct de companii prin intermediul reprezentanților, personalului, dar și prin campaniile de relații cu publicul, cât și prin intermediul MASS MEDIA sau SOCIAL MEDIA. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.21; CZU: 339.138:366.1; JEL: M31, I1, I12 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.subject consumator en_US
dc.subject comportamentul consumatorului en_US
dc.subject relația companiei cu consumatorii, insatisfacție en_US
dc.title Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior en_US
dc.title.alternative Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account