IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Dimensiunile cantitative și calitative ale pieței serviciilor de business-consulting din Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author Lobanov, Natalia
dc.contributor.author Zubco, Roman
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:35:05Z
dc.date.available 2016-09-05T06:35:05Z
dc.date.issued 2016-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/150
dc.description Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, 2016. № 2. - P. 7-25. - Bibliogr.: p. 25 - Categoria B. ISSN 1810-9136 en_US
dc.description.abstract Serviciile de business-consulting, precum și orice alt produs, sunt create pentru a fi vândute, însă destinatarii acestui tip de servicii trebuie să conștientizeze necesitatea de a investi în valorificarea cunoștințelor organizaționale ale întreprinderii, ceea ce necesită un anumit nivel de maturitate economică, inteligență managerială, precum și abilități de gestiune bine dezvoltate. Pe de altă parte, sfera serviciilor de consultanță pentru afaceri este determinată și de disponibilitatea pe piață a cunoștințelor, experienței profesionale și a tehnologiilor ce corespund acelor probleme organizaționale și de producere, care necesită intervenție pentru a fi soluționate. Aceste cunoștințe și tehnologii trebuie sistematizate, adaptate și încorporate într-o formă care să permită utilizarea și transmiterea lor de la consultant către beneficiarul serviciului pe durata misiunii de consiliere. Prezentul studiu este orientat spre determinarea interdependențelor dintre cererea și oferta serviciilor de business-consulting din Republica Moldova, iar pentru atingerea acestui scop, au fost cercetate următoarele aspecte: identificarea factorilor de influență și tendințelor ce se manifestă pe piața autohtonă a serviciilor de consultanță; realizarea unei cercetări de piață prin anchetare industrială cu scopul de a evalua situația de pe piața serviciilor de consulting, a avantajelor și constrângerilor ei; formularea previziunilor estimative privind evoluția pieței serviciilor de consultanță din Republica Moldova pentru perioada 2016-2020. JEL: M10; F23, F60. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Editura ASEM en_US
dc.subject consultanță pentru afaceri en_US
dc.subject managementul cunoștințelor en_US
dc.subject capital intelectual en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject economia cunoașterii en_US
dc.title Dimensiunile cantitative și calitative ale pieței serviciilor de business-consulting din Republica Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account