IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Dimensiuni interculturale în managementul întreprinderilor din Republica Moldova. Rezumatul tezei de doctor în științe economice.

Show simple item record

dc.contributor.author Pîrlog, Angela
dc.date.accessioned 2021-11-29T12:50:08Z
dc.date.available 2021-11-29T12:50:08Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1417
dc.description Rezumatul tezei de doctor în științe economice. . 521.03 – ECONOMIE ŞI MANAGEMENT în domeniul de activitate. Conducător științific: COVAȘ Lilia, dr. hab.,conf. univ. en_US
dc.description.abstract REPERELE CONCEPTUALE ALE CERCETĂRII. De când Republica Moldova a câștigat independența față de Uniunea Sovietică, afacerile internaționale, relațiile dintre antreprenorii moldoveni și cei străini au fost în constantă creștere în fiecare an, contactele internaționale și interculturale au devenit practici de rutină în majoritatea întreprinderilor moldovenești [21.30]. Dat fiind că globalizarea a condus la creșterea interdependențelor dintre societăți, la internaționalizarea întreprinderilor, inclusiv celor mici, necesitatea unei mai bune înțelegeri a influențelor culturale asupra organizațiilor și managementului lor, a devenit tot mai stringentă. În condițiile zilei de astăzi, un management modern şi eficient, presupune punerea în practică a unui întreg arsenal de caracteristici personale şi tehnici de conducere, dezvoltate prin prisma culturii cu care interacționează. Competența interculturală, o componentă esențială a mangementului intercultural, poate fi dezvoltată și perfecționată în cadrul instruirii manageriale bazate pe cunoștințe moderne, axate pe un anumit spectru national. Importanța temei menționate constă în faptul că managementul modern trebuie să facă față noilor condiții, și anume, gestionarea afacerilor prin prisma interconectării la alte arealuri economice, politice și culturale. Prin urmare, există o necesitate de schimbare a modului de gândire, și anume la cea cu „sens dublu”, de la cea locală către cea globală, și invers, gândirea globală să ia în calcul caracteristicile locale cu care intracționează, cunoscută sub denumirea „glocalizare”. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject management en_US
dc.subject întreprindere en_US
dc.subject dimensiune culturală en_US
dc.subject cultură națională en_US
dc.subject cultură organizatională en_US
dc.subject dilemă culturală en_US
dc.subject competență interculturală en_US
dc.title Dimensiuni interculturale în managementul întreprinderilor din Republica Moldova. Rezumatul tezei de doctor în științe economice. en_US
dc.type Book en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account